Nog äre

Nog äre väl ganska gulligt citat:
 
"Jag tänker att du är en kemist, och jag är dina molekyler"
 
Nog äre gulligt.
Jag kan ärlig talat nog säga att jag är en sucker för "chickflicks" eller dramatiska kärlekskomedier som egentligen är kassa. Men ja, nog gillar jag det. Man skäms nästan lite för det.
Som när man var liten och man tyckte en film var lite sådär "charmig" eller snarare pinsam som satan och man gömmer sig bakom soffan.
Fint, fint jo, jojjomensan.
 
 
Ser på en kortfilm som heter "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket"
Det är där citatet är från.
Den är sådär, socially akward liksom, verkligen sådär pinsam. Du vet när man träffar någon ny jävel/jävulinna och  man känner inte varandra nog bra för att man ska njuta av tystnaden, och det blir en pinsam tystnad över det hela, och man kan inte som säga något nytt eller något för att bryta det.
Det ligger lite av en sådan över hela filmen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0