Ge mig en miljon

Jag vill gärna att någon ger mig en miljon. Eller att jag vinner en miljon. Får pröva min tur någon dag.
Varför?
För att Morfars gamla hus skall säljas, den ska gå till någon annan, vilket jag kan förstå, Maj (Morfars fru) sitter mest där och mår inte bra av de minnen som består i huset, tittande på någon glamourgrej och röker.
Jag skulle vilja ha huset.
Kanske till och med bo där en dag, när jag är 40+are, det hade inte skadat mig tror jag.
Mina syskons träd är där, trädet som Morfar Sixten planterade dagen då trillingarna föddes.
Min kulle är där, en liten lump typ en pytte liten bump eller något kulle som är min, MIN.
Morfars boda är där, var han hade de flesta av alla verktygen, målmaterialen, penslar.
Det var där jag sommarjobbade flest gånger, att måla hans boda och hans veranda, hans lister.
Det var även där jag fick växa upp, spela dart på sommrarna, spela boule med familjen då vi spenderade våran midsommar där, minnen glada. Alla hyss man gjorde där.
De flera gångerna jag Morfar och Maj satt inne och alla tre tittade på teven och åt fika.
När huset försvinner, försvinner ännu en del av han.
Och jag kan inte låta bli längre.
Tårarna behöver välla.
Så därför, därför vill jag ha huset.
Jag vill ha kvar lukten, minnen i en fengshui del av det.
Och om jag bodde där, hade jag nog kunnat trivits.
Det tror jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0